Beiträge von Vicente8

    Hallo, Sie haben die vorletzte Version installiert. Die letzte befindet sich auf der Hyundai Australia-Seite, auf der die Softwareversion ein wenig, die Firmware-Version jedoch stark aktualisiert wird. Hier können Sie es herunterladen.


    Grüße


    I20_MM

    Hallo Freund, du kannst die Batterie selbst wechseln, aber achte darauf, die Schrauben nicht zu fest anzuziehen. Verwenden Sie besser ein Werkzeug, das den Druck regelt, und er muss zwischen 8 und 10 liegen (ich erinnere mich nicht an die Maßeinheiten).


    Achten Sie außerdem beim Entfernen und Installieren von Kabeln darauf, den Batteriesensor nicht zu beschädigen.


    Sie müssen auch bedenken, dass Sie zur Nutzung der Thermoabdeckung auf 60 Ah AGM beschränkt sind, da eine neue sehr teuer ist, da Sie sagen, dass Ihre Version nicht 48 V ist. Ich denke, die Größe ist 23 cm breit.


    Es ist nicht notwendig, irgendetwas in der Steuereinheit zu konfigurieren, einfach die Zündung einschalten, ausschalten, die Türen schließen und das Auto 4 Stunden lang unbenutzt stehen lassen und fertig. Dann müssen Sie die Fenster maximal absenken und anheben und die Tasten einige Sekunden lang gedrückt halten (Sicherheitseinstellung), und das war’s.


    Glück

    12V-Batterieproblem 48V-Mildhybrid-Versionen

    Probleme mit Batterien und START/STOP und Segeln (Spanisch-Forum, Übersetzer aktivieren), Link.


    Das ist mir mit meinem Auto passiert, mal sehen, ob ich nicht der Einzige bin (Spanisch-Forum, Übersetzer aktivieren), Link.


    Schnelle Entladung der 12-V-Batterie im Stillstand (Französisches Forum – Übersetzer aktivieren), Link.

    48-V-Stopp-Start-Probleme – ISG (UK-Forum – Übersetzer aktivieren), Link.

    Hallo.


    Dies ist ein falsches Design der 12 V Batterie bei 48V-Modellen. Es muss eine EFB-Batterie sein, sonst gibt es Probleme. Jede gute Marke ist gültig.


    Blue Dynamic EFB 550 500 055


    Ich habe in meinem i20 diese, die mehr Kapazität hat als Varta, Link. Die gleiche Batterie gibt es auch bei Tudor.


    Grüße

    Updated and perfect, as always. Software version 2 months newer. Firmware version 2 years newer.


    Before:


    After:


    Same area, as always.


    Same European radio region and frequencies, as always.


    Thank you very much patro16 for alerting us about the new version, published on January 10, 2023, but they forgot to update the date on the notifications page and it was camouflaged.

    But why are currently 2 files? The last update contained only one and now there are 2 files? enc_d2vsystem_package_134.100.220927.zip & enc_system_package_134.100.220927.zip
    What does enc_d2vsystem.... contain?

    Hello,


    In this Link they explain how to update in Gen1 version. It is not possible to update from old versions to the new one directly and you need an intermediate version update. This could be the reason why en our last Gen2V update there are 2 files. If you update from a very old version you could need to do 2 updates, first the intermediate update and later the last version.


    I think this because they have done a strong change in the engineering access in our last update and it's needed an 8 digit key instead of 4. I like the idea that they could offer bluelink in all models as they announced just a little time before started the pandemic.

    Technically it is possible, commercially it may not.


    Greetings

    I ask myself the same question but after updating without any problem this is for me not important.


    The device knows which file of both choose to update. Maybe one version of car choose one an another version the other file.


    I don’t mind and I don’t care if the update is original and works fine.


    You can try to update with one file first and second file later and share your experience with us.

    Any link to download with same version D2V.003.200.220927 leads you to the exactly same file. You can check it yourself just downloading all updates from Kia and also Hyundai and see that CRC is the same.


    Any of them is valid. Then you extract it to a reliable USB of minimum 64Gb, exFat format, in my case I put both files, engine on, usb in the right side (left side usb is only power, press setup button, update, 10-20 min and updated.


    The most important is to download with a free virus computer, use a reliable usb and engine on until the end.

    And of course to have previous experience of others that updated with any problem. In my case the update was perfect, and this is my third update in this year.


    Next update could be different. We will see then.


    Remember, do it at your own risk.

    Cowi-c5,

    I admire you for your reliability and I also bought an OBDII for my car that you recommended in a post that works perfect for me.


    I don't agree at all about what you say.

    Our i20's are BC3 model and they are not selled in USA or Canada, but when you download the update from the USA/Canada zone of the Hyundai or Kia web page, that is the same web for all zones around the world, including Europe (I mean it is the same place provided by Amazon services in Chicago and you have separeted zones selecting country and language) include a folder for the BC3 configuration, and when you update you have european version before and european version after the update.


    This is the same for many other Kia/Hyundai models/versions that are not selled in Usa/Canada but the update includes all the individual folders for each different model of car.


    The update is multi-area (region/country) and multilanguage.


    The only difference is that those versions arrive to Europe much more later (8-12 months) and if you update yourself and could have a problem, a Hyundai dealer could tell you that they don't recognize this version because they don't have it and don't know it, even the update is original and provided by Kia/Hyundai.


    Some friends here had wireless problems with Apple CarPlay or Android Auto, updated themnselves and got fixed the problems.

    If updates arrived on time we wouldnt have to update ourselves to fix problems and put in risk our warranty.


                

    iPhone Xr is compatible with iOS 16 and 16.1 was released last Monday, Link, Link.


    Maybe you have to try again after updating to iOS 15.7.1 or there is a delay in your language or anything else that I don’t understand.


    D2V updates arrive to Europe dealers 8-12 months later than in Usa/Canada. They have never offered in the Europe web page. They transport it in a stagecoachs like in westerns movies and very old ships that spend a year to arrive to Europe dealers.


    Hyundai treat Europe as the forgotten, given us the last class service. If you don’t update yourself, then be patient.

    Hello Mo,


    The 8" screen Audio System that we have in our i20 is exactly the same as the intalled in many Kia and Hyundai (Sonata, Tucson Ioniq, i30, Kona...), and also in MyHundai web page the model of my car is showed as i20 / Bayon and Bayon, Sonata, Tucson, Ioniq, i30, Kona...are included in the compatibility list of Apple.


    The Audio System of the i20 is compatible with Apple CarPlay and Android Car and works perfect if you have the latest software version in your iPhone and i20 Audio system, unless you are using a very old iPhone or you have a hardware failure.


    If you have the latest version of software and still problems, you must complain to Hyundai and request to repair your Audio system in warranty.


    Have a nice day

    Hallo,


    Eine neue Version wurde heute auf den Seiten von Kia und Hyundai USA veröffentlicht.
    Alle Links der verschiedenen Modelle laden dieselbe Datei herunter und enthalten das Update für alle Kia- und Hyundai-Automodelle mit dem Gen2V-Audiosystem (8-Zoll-Bildschirm ohne Karten).


    In meinem Fall hat es mich auf die Softwareversion BC3.EUR.D2V.003.200.220927 aktualisiert, die dem Datum 27.09.2022 entspricht, veröffentlicht am 24.10.2022 (heute). Die Firmware-Version wird beibehalten.


    Das einzige, was mir aufgefallen ist, ist, dass jetzt beim Eintritt in den Engineering-Modus nach 8 Ziffern statt 4 gefragt wird.
    Bis jemand den neuen Code entdeckt, können wir ihn beispielsweise nicht eingeben, um zu überprüfen, ob die Radioregion korrekt ist. Lassen Sie uns darauf vertrauen, dass eine vorherige Korrektur nach der Aktualisierung auf diese neue Version sie beibehält.


    Alles Gute



    In the first link of Google list you can find a famous video of an Australian man explaining it, Link.


    My tip: do it quickly twice (5 left - 1 right - 5 left - 1 right) and will success. Also 10 left - 1 right could be fine, but always quick.

    Do it at your own risk.


    Here you have the video

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